Jaki jest realny koszt auta klasy Premium nadającego się do jazdy? Postanowiliśmy to sprawdzić konfigurując limuzynę Mercedesa.
Pomysł jest prosty – potrzebna nam jest komfortowa limuzyna, do codziennej jazdy, jak i do celów reprezentacyjnych. Wybierając wersję silnikową zainwestowaliśmy w jeden ze słabszych, ale nie najsłabszy, silnik diesla. Jednostkę tą wyposażyliśmy w manualną skrzynię biegów. Chcemy aby wnętrze naszego samochodu było jak najbardziej komfortowe, dlatego zamówiliśmy skórzaną tapicerkę i drewniane dodatki. Z racji tego, że Mercedes klasy E do najmniejszych samochodów nie należy, inwestujemy także w asystenta parkowania, kamerę cofania i kilka innych systemów mających na celu wspomaganie kierowcy w trakcie jazdy. Do tego dorzuciliśmy szklany dach, nawigacje oraz średniej klasy system multimedialny. W efekcie otrzymujemy pojazd skonfigurowany dla wyższej klasy średniej, który zapewnia poczucie komfortu oraz nadaje się do codziennej eksploatacji. Pozostaje pytanie ile przyjdzie nam zapłacić za taka przyjemność?
Mercedes Klasa E220
Pod maskę Mercedesa wsadziliśmy silnik CDI 220 BlueTEC, który generuje moc na poziomie 170 KM, więcej o tym, modelu dowiecie się czytając testy aut na furora.tv. Mercedes E220 w wersji podstawowej kosztuje – 185 000 zł. Jednak wysokie koszty wymaganych przez nas dodatków (44 317 zł) sprawiają, że finalna cena samochodu wynosi 229 317 zł. Jeżeli chcecie się przekonać jak przeprowadziliśmy nasze wyliczenia, zajrzyjcie na testy samochodów na furora.tv
Za co przyjdzie nam tak dużo zapłacić? Oto jak prezentują się ceny opcjonalnego wyposażenia w Mercedesie.
W przypadku lakieru sprawa wygląda tak, że biały oraz czarny dostajemy bez dopłaty, natomiast za kolory metaliczne musimy zapłacić od 4 912 do 9 315 zł według cen katalogowych. Mercedes oferuje nam bardzo duży wybór wzorów obręczy kół, do których nie musimy dopłacać. Niemiecka marka daje nam do wyboru dwie linie stylizacyjne – Elegance i Avantgarde. Postanowiliśmy wybrać tę drugą, a sportowy Design naszego auta kosztuje 10 839 zł. Za te pieniądze otrzymamy orzechowe drewno zdobiące kokpit, wieloramienne obręcze kół i wiele innych dodatków. Za resztę wyposażenia, które chcemy znaleźć we wnętrzu naszego samochodu przyjdzie nam dopłacić. Największym wydatkiem będzie panoramiczny szklany dach, który kosztuje „tylko” 9 992 zł. Asystent parkowania, wraz z kamerą cofania to koszt 7 904 zł. Za nawigację dostępną w pakiecie z Radio Audio 20 NTG 5 (które jest bardzo dobrym centrum multimedialnym) zapłacimy 4 234 zł. Do tego doliczyć trzeba jeszcze 2 032 zł za podgrzewanie przednich foteli i aż 9 767 zł za skórzaną tapicerkę Lunago w czarnym kolorze.